Ett kundvänligare Sverige

Var med och skapa ett kundvänligare Sverige!

Vi är initiativtagare till satsningen ”Ett kundvänligare Sverige”. Med detta projekt vill vi i större skala kunna påverka kundbemötande och servicenivån i Sverige.

Vi tycker att alldeles för ofta får kunder möta nonchalanta säljare, dålig kundservice eller stela policys. Inte ens när du köper en bil för en kvarts miljon kan du vara säker på att du får bra service. Detta ska vi ändra på.

Tanken är enkel. Dela med dig av en kundupplevelse eller klagomål, dåligt eller bra på www.kundvänligare.se så är du med och påverkar. Genom kunders feedback kan vi ta fram en kvalitet och standard för företag och organisationer att arbeta efter. En slags kvalitetsmärkning. Precis som om de t.ex. skulle vara miljömärkta. Vi vill visa vilka företag som har riktigt bra kundbemötande och service.

Visionen är stor. Skapa ett kundvänligare Sverige. Tänk om man som kund i varje servicesituation kunde känna sig trygg samt vänligt och professionellt bemött. Att man kan vara garanterad det. Det vill vi göra, visa kunder vilka företag som verkligen är kundvänliga. Vi vill hjälpa dem bli bättre på kundbemötande. Men det är inte vi som ska avgöra vad som är bra eller dålig service, det är du, kunden.

Med tillräckligt mycket kundfeedback kan vi påverka på riktigt!

Vi finns aktiva på hemsidan samt Facebook och Twitter @kundvanligare. Gå in och följ med kampen för ett kundvänligare Sverige där!

Vill du läsa mer om ett kundvänligare Sverige klicka in på hemsidan. Håll utkik efter loggan. När du ser den hos ett företag, kan du ställa krav och räkna med ett bättre bemötande.

Välkommen med din feedback oavsett om du är en arg kund eller nöjd kund!