Dåligt kundbemötande hos tandläkaren

Läste en intressant insändare i Norrköpings Tidningar i veckan. Den handlade om en patient som blivit dåligt behandlad och bemött hos tandläkaren.

Upplevde själv en liknande händelse när jag var hos tandläkaren senast och skulle byta ut en fyllning. Hade först ingen aning om varför jag hade så ont i tanden, så jag bokade en tid för undersökning. När jag kom dit så hälsade tandläkaren lite snabbt på mig och jag fick sen sätta mig i stolen och hissas ner utan att nån talade om vad som skulle hända.

Helt plötsligt hade jag två händer och massa metall i munnen som rotade runt. – Jaha, en vanlig undersökning tänkte jag.

Plötsligt försvann händerna och metallen och det blev tyst i rummet någon minut. Jag såg inget eftersom jag hade en stark lampa i ögonen. Men när jag kisade lite så kunde jag se lite grann, och till min stora skräck ser jag en jättespruta i metall framför ögonen fylld av neongrön vätska som sipprar ut ur den tjocka nålen….. urk!

Utan att någon säger någonting sticks nålen in i käften på mig och trycks ned i tandköttet.

Då var det klart med bedövningen!  säger tandläkaren. – Jaha, säger jag, det var jag inte direkt beredd på, ingen sa någonting, vad är det som händer nu????

Eeeh, jo vi ska borra och fixa lite förstår du, säger tandläkaren.

Ush, vilken dålig känsla man hade i kroppen över att vara ovetandes, oförberedd och att ingen, varken sköterskan eller tandläkaren pratade med mig. Men efter att jag själv fått efterfråga flera saker blev bilden lite klarare, det var en gammal fyllning som var dålig och skulle bytas ut, och jag hade precis fått en spruta bedövning i munnen…

Snacka om brist på social kompetens och engagemang i kund (patient) bemötandet!!!

Har full förståelsen för ”Drabbad” som skickade insändaren till NT.