Studiebesök med servicetest i grannkommunen

Ett kundvänligare Sverige tar inte julledigt riktigt ännu. Först gör vi ett studiebesök i grannkommunen Linköping. Där gjorde vi city och passade på att handla de sista klapparna. Ville också kolla vad staden går för när det gäller kundbemötandet och service. Skulle bli intressant att se då man kommer kvällstid dagen före julafton och personalen jobbat länge, upp till bevis.

Och jag blev minst sagt förvånad – på ett positivt sätt!

Möttes i var och varannan butik av en kanonbra service med pigga glada medarbetare med ett leende på läpparna och med kunden i fokus.

Mest impad blev jag i butiken Parelle där jag köpte hudkräm och ett armband till min dotter. Möttes av en blond kvinna i 40 års åldern som verkligen gav ett bra intryck. Jag som inte varit så mycket i Linköping city fick dessutom en liten genomgång av staden, samt fick även veta varför namnet Filbyter fanns, det hade inget med datorer att göra alls ju… Hon engagerade sig i mitt presentköp med intresserade bra frågor som hjälpte henne att guida mig till en passande present. Hela tiden med ögonkontakt och positiv attityd. Riktigt proffsigt!

Detta ikväll gjorde att min uppfattning om Linköping som stad har ändrats, jag är mycket mer positiv nu!

Kommer definitivt tillbaks!

Nu kan Communicavi lugnt luta sig tillbaks några dagar och önska alla som vi träffat under året en riktig god jul och gott nytt år.

Vi ser fram emot ett ännu bättre serviceår 2012!