Utbildning i kundbemötande och kundkommunikation

Enskilt utbildningstillfälle.

En kortare variant av ett utbildningspaket kan ibland vara ett mycket bra alternativ. Vi bokar en hel- eller halvdagsutbildning med teorigenomgång, övningar och olika case som smidigt kan genomföras och anpassas efter Ert specifika behov. Denna utbildning i kundbemötande och kundkommunikation lägger grunden till Ert fortsatta arbete mot en kundvänligare verksamhet.

Vi hinner inte med hela innehållsförteckningen av en flerstegs utbildning, tillsammans väljer vi istället de områden som känns mest aktuella för Er verksamhet. Ca 3-5 områden av nedanstående exempel hinner man med per heldagsutbildning.

Exempel på innehåll i utbildningen:

  • Varför viktigt med kommunikationsträning? Förankras i gruppen
  • Nuläget med kunderna
  • Kundens behov och förväntningar
  • Kommunikationens principer
  • RMI – Rätt Mental Inställning
  • Vårt språk
  • Ett kundsamtal från start till mål
  • Vilket är mitt ansvar? Står det kundfokus i min arbetsbeskrivning?
  • Hantera en upprörd kund
  • Klagomåls och konflikthantering
  • Benchmark – vi själva VS. konkurrenten
  • Hantera olika kundpersonligheter och vilken personlighet är jag?
  • Gruppens agerande och betydelse
  • Lösning vid första kundmötet – (First call resolution)
  • Kommunikation via e-post
  • Vad händer sedan? Nästa länk i företagets kedja

 

Välkommen att höra av Er för en kostnadsfri offert.